ايميل ملي فعال شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ايميل ملي فعال شد
نوشته شده در 18 آبان 1389
بازدید : 47
نویسنده : مولوی

جام جم آنلاين: معاون توسعه و مديريت شبکه سازمان فناوري اطلاعات ايران از آمادگي ارائه ايميل ملي براي تمام کاربران ايراني خبر داد و گفت: ظرفيت ارائه خدمات ايميل براي تمام متقاضيان پست الکترونيکي فراهم شد.

به گزارش مهر، علي اصغر انصاري سه شنبه در نشست خبري با اشاره به فعاليت پورتال iran.ir  که در راستاي ضوابط اجرايي بودجه سال 86 به وزارتخانه ارتباطات تصويب شد گفت: تا کنون هزار و 16 خدمت الکترونيکي از طريق اين درگاه براي تمامي مردم فراهم شده است.

وي با بيان اين که هزار و شانزدهمين خدمت الکترونيکي امروز و در حاشيه شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي الکامپ راه اندازي شده است گفت: اخذ دفترچه بيمه از طريق اينترنت هزار و شانزدهمين خدمت الکترونيکي است که از طريق وزارت رفاه و تامين اجتماعي در پرتال iran.ir قرار گرفته است.

وي همچنين از آغاز پروژه تدوين برنامه جامع صادرات نرم افزاري در کشور خبر داد و گفت: يکي از پتانسيل‌هاي کشور توليد نرم افزار است که به علت عدم مديريت مناسب و يکپارچه مغفول مانده است. به همين دليل مديريت توانمند داخلي براي صادرات نرم افزار يکي از مواد 49 برنامه پنجم توسعه است که مي‌تواند تاثير بسزايي در صنعت فناوري اطلاعات و توليد ناخالص ملي داشته باشد.

انصاري با بيان اينکه اين طرح با همکاري وزارتخانه‌هاي بازرگاني و فرهنگ و ارشاد تدوين خواهد شد، ادامه داد: با اين طرح ضوابط کالا و خدمات و محصولات نرم افزاري تدوين مي‌شود.

وي همچنين از ادغام دو پرتال iran.irو iranmardom.irخبر داد و گفت: اين دو درگاه به فعاليت‌هاي خود ادامه خواهند داد اما با توجه به ظرفيت‌هاي موجود درصدد تعامل و هماهنگ‌سازي براي ادغام اين دو درگاه هستيم اما به جمع‌بندي اينکه دسترسي از طريق يک آدرس يا هر دو آدرس صورت گيرد نرسيده‌ايم.

معاون توسعه و مديريت شبکه سازمان فناوري اطلاعات ايران گفت: ‌درگاه iran.irهمچنان خدمات الکترونيکي خود را عرضه مي‌کند و درگاه iranmardom نيز در بحث اطلاع رساني خدمات الکترونيکي فعاليت خواهد داشت.

رتبه بندي شرکت‌هاي فعال حوزه فناوري اطلاعات

رئيس سازمان فناوري اطلاعات از رتبه بندي شرکت هاي فعال حوزه نرم افزار، سخت افزار و فناوري اطلاعات تا دو سه هفته آينده خبر داد و گفت: هم اکنون رتبه بندي شوراي عالي انفورماتيک در مورد شرکت‌هاي فناوري اطلاعات انجام مي‌شود اما يک سري نقائصي وجود دارد که سازمان فناوري اطلاعات با استفاده از اساسنامه و قانون مناقصات خود مجوز لازم براي فراخوان و رتبه بندي شرکت هاي فعال در حوزه IT را دريافت کرده است.

وي با بيان اينکه فهرست شرکتها تا چند ماه آينده اعلام مي‌شود، گفت: شرکت‌ها شناسايي شده و توانمندي و رتبه آنها در سامانه معاونت نظارت راهبردي رياست جمهوري اعلام خواهد شد.

رئيس سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به محورهاي مديريتي، مالي، تجاري، فني و نيروي انساني براي احراز صلاحيت شرکت‌هاي فعال در اين حوزه خاطرنشان کرد: نبود اطلاعات در مورد شرکت‌هاي فعال نقص بزرگي است که با وجود اين سامانه اين نقص برطرف شده و شرکت‌هاي داخلي ذينفع خواهند بود.

وي از تمامي شرکت هاي فعال در اين عرصه درخواست کرد که اطلاعات کاري خود را در اختيار اين بانک اطلاعاتي منسجم قرار دهند.

انصاري در مورد ايميل ايراني قابل ارائه از طريق درگاه خدمات الکترونيکي ايران گفت: فضاي نامحدود براي اين سرويس در نظر گرفته شده و نه تنها مديران دولتي بلکه کاربران اينترنتي نيز مي‌توانند از اين سرويس استفاده کنند.

وي هدف اوليه و اساسي اين طرح را کارمندان دولت و مديران اعلام کرد و گفت: ‌اصراري براي استفاده مردم از اين سرويس نيست اما با توجه به ترافيک پهناي باند بين‌الملل استفاده از اين ايميل مي‌تواند ميزان ترافيک را کاهش دهد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , خواندنی های روز , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: